tisdag 28 februari 2012

Volontär

Innan när jag har pratat med en del personer som jobbar där jag är volontär ibland så har de sagt vid flera tillfällen att de är så glada att få jobba just där och att det ger dem så mycket. Jag har hållit med dem till viss del men har inte riktigt sett vad de sett eftersom jag inte varit där sådär jätteofta det senaste året.
Men igår kväll när jag var ute och "volontärade" kände jag verkligen den där glädjen av att få hjälpa till och göra skillnad, att få vara med på något sånt är verkligen givande och ödmjukande. Och jag förstod vad de har pratat om innan : )
Man mår väldigt bra av att få vara volontär lite då och då och göra något för någon annan istället för att man själv ska få ut något av det hela.

Nu är det snart dags för lite lunch, sen får vi se vad som händer idag!

Ha en bra dag!

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar