tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

Idag är en dag som många tillägnar par och dem som är kära eller förälskade. Man köper rosor, choklad, skickar kort, går på date osv.
Men om man tänker på namnet på denna dag : "Alla hjärtans dag", så handlar det ju faktiskt om alla hjärtan, inte bara de hjärtan som är kära. Det innebär att alla är inkluderade denna dag, även om affärerna bara fokuserar på en grupp människor, de kära.
Jag vet att jag inte längre är i kategorin av människor som "inte har någon att fira med" denna dag, för jag har ju min fantastiska pojkvän som jag kan fira med... Men eftersom det är mitt i veckan och han jobbar idag och imorgon och jag jobbar imorgon så kan vi inte träffas idag.
Men jag ska faktiskt fira ändå, med mina tjejkompisar : ) För jag anser att denna dag är en utmärkt dag att använda till att uppskatta sina nära och kära, vänner och bekanta. För precis som jag skrev innan så handlar det ju om alla hjärtan. Så jag ska passa på att vara lite extra snäll mot dem som står mig nära idag!
Det skadar inte att visa kärlek och vänskap mot folk runt omkring en, i de flesta fall blir de glada och det gör att man själv blir glad : )
Och det är ju bra, eller hur?
Nu ska jag ha lite kvalitetstid med vovven i skogen :)


Ha en riktigt bra och mysig alla hjärtans dag! <3

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar