torsdag 16 februari 2012

Trååkigt

Idag hade jag så ont i halsen att jag kände att det var dags att gå till vårdcentralen och kolla upp den.
När jag kom dit och sjuksköterskan kollade i min hals fick jag kommentaren: "Ja, det här såg ju inte fint ut" Då förstod jag att det inte var sådär jättebra. Domen blev halsfluss, så nu går jag på penicillin i 10 dagar. Och det är tråååkigt, jag som de flesta andra tycker att det är riktigt surt att vara sjuk. Så den här domen var inte det roligaste beskedet jag kunde få. Men men, man får göra det bästa av situationen!
Det som är bra i alla fall är ju att jag nu kommer bli bättre och bättre, förhoppningsvis kommer det som gör ont ge med sig fort!
Fick förresten tillbringa en halvtimme pratandes med min fina älskling ikväll, det är alltid trevligt och är bra medicin när man är sjuk eftersom han får mig att skratta : )

Nu är det mys framför tv.n med familjen och jag passar på att bädda in mig i en filt och njuta av lite lugn och ro : )

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar