onsdag 15 februari 2012

Jobb och halsont

Igår avslutade jag dagen med att kolla på "Confessions of a Shopaholic" och försökte glömma hur ont halsen gjorde... Jag sov inte särskilt djupt och det resulterade i att jag vaknade lite för sent och flög upp när pappa knackade på och frågade om jag inte skulle jobba idag. Halsen gjorde fortfarande superont och jag önskade hur mycket som helst att jag kunde stoppa sväljreflexen, för varje gång jag svalde gjorde det fruktansvärt ont.
Inte förrän mitt på dagen kom mamma med den briljanta idén att ta en värktablett, och efter det kunde jag i alla fall svälja utan att känna att jag ville gråta.
(Ibland är det riktigt bra att jobba på samma ställe som sin mamma!)

Men förutom min dumma hals har jag haft en bra dag på jobbet, barnen har varit duktiga och vi har haft kul.

Nu sitter jag här hemma igen och känner hur halsen börjar bråka igen... Det är kanske dags att ta en värktablett igen och dricka något varmt...

Förresten, igår testade jag ett recept på browniemuffins som min vän Josefine tipsade om på sin blogg: fantastiskakompliceradeliv.blogspot.com och de blev riktigt goda : )
Så tack för tipset Josefine!

Ha en bra onsdagkväll!

Kram kram

1 kommentar: