onsdag 28 mars 2012

Typiskt...

Idag är en sån där dag då jag sov alldeles för länge... Typiskt.
När det händer är det ganska lätt för mig att bil på dåligt humör och göra hela dagen till en slappdag för att den redan "är förstörd ändå". Jag tror att det finns en del människor som kan känna igen sig i det tillsammans med mig.
Men det är då, när man inte är sådär jätteglad, det gäller att bestämma sig för att göra tvärt om, hitta något att vara glad över och ta tag i något som behöver göras. Och vips har man ändrat på situationen.
Ibland behövs mer vilja, tid och beslutsamhet innan man "kommer över tröskeln" och blir positiv och ibland räcker det med att tänka på att man ska vara glad för att det ska vända.

Nu är det dags för mig att ta tag i dagen och bestämma mig för att det blir en bra dag!

Jag hoppas att ni får en bra och glad dag idag!

Kram kram

1 kommentar:

  1. Instämmer! Jag har haft många sådana dagar i mitt liv :)
    Kram

    SvaraRadera