söndag 15 juli 2012

6 days to go...

Nu har jag varit här i Sydney i 8 dagar, så det innebär att det är 6 dagar kvar innan jag går på planet som ska ta mig hem till Sverige.
Än så länge har denna fina stad och dess människor imponerat på mig och jag tror att de kommande dagarna kommer vara minst lika bra!

Jag kommer ta med mig en massa fina minnen, citat, bilder av platser osv. med mig hem och jag kommer nog sakna Sydney när jag kommer hem. Jag kommer i alla fall att sakna M, men förhoppningsvis dröjer det inte jättelänge tills jag får se henne igen!

En sak jag tycker är väldigt kul och riktigt trevlig är hur snälla människor är här, så fort man kommer in i en butik säger de "Hi, how you going?" eller "Hi darling/love, can I help you?" och det finns kanske dem som tycker att det bara är ytligt och tycker att de inte menar vad de säger, att det är artighet och kultur och inte alls äkta...
MEN, för mig spelar det inte sådär jättestor roll om de menar det ända från tårna eller om de bara säger det för att de brukar säga så, för jag känner mig välkommen, sedd, uppskattad och blir glad av att prata med en främling som är trevlig!
Det är verkligen något jag ska ta med mig hem till Sverige, att vara sådär "vardagstrevlig" och prata med folk och le mot dem istället för att fokusera totalt på att göra det jag ska göra, gå dit jag ska gå och få det gjort så fort som möjligt...
Ibland kan vårt beteende mot andra människor faktiskt vara avgörande för hur hela dagen eller veckan kommer se ut för vissa av dem vi möter.
OCH vårt beteende mot dem kan vara väldigt avgörande för oss själva också, hur vi kommer må och känna de kommande timmarna eller dagarna.
Så, jag ska försöka att vara lite mer "vardagstrevlig" och artig mot folk när jag kommer hem.

Nu ska jag gå ner till affären, hälsa på M och köpa lite ingredienser så att jag kan baka lite chokladbollar till hennes födelsedagsfest ikväll!

Ha en toppensöndag!

Kram kram från soliga Sydney

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar