onsdag 16 maj 2012

The beauty of nature

Idag sov jag länge... Lite för länge och jag tror att det är ett tillfriskningstecken. Äntligen!
Det är lite surt att sova onödigt länge, men det är skönt att inse att man börjar bli frisk igen!
Jag var ganska trött på att ligga i soffan nästan hela tiden så jag beslöt mig för att trotsa halsflussen och ge mig ut till badplatsen för att sitta och läsa lite. Så jag tog med mig några böcker och kameran och hoppade upp på cykeln.
Det resulterade i en stunds läsande, rensning/sortering av lite tankar och några bilder. En lyckad eftermiddag tycker jag!

Solen tittade fram bakom de regntyngda molnen

Stranden sedd från bryggan

En mås gjorde mig sällskap


Stranden & bryggan

Jag fick lite sol på mig också

Plankor

Jag har insett på sistone att det verkligen är viktigt att dra sig undan från allt stoj och stim en stund och bara vara för sig själv, att stänga av datorn, tvn och mobilen och stoppa det konstanta informationsflödet som stormar emot en.
Nu går jag ju emot det när jag sitter här och delar med mig av ytterligare information till er... Men jag tycker att allt har sin tid och vill trycka på att det är viktigt att medvetet avsätta tid till att vara tyst och bara vara en stund, för annars gör man inte det, så är det i alla fall för mig.
I dagens samhälle är det oundvikligt att ta in och dela med sig av information, därför blir det ännu viktigare att se till att man har informationsfria stunder så att man hinner bearbeta all information.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar