torsdag 23 augusti 2012

Hjärtevärmande

De senaste veckorna har svt visat en riktigt hjärtevärmande och go programserie som heter Välkommen till vår vardag (http://www.svtplay.se/valkommen-till-var-vardag) Det är tre stycken fina halvminutersprogram som ger en fin insyn i hur det är att vara lärare eller anhörig till en person med downs syndrom och man fick även chansen att lite kort lära känna barn och vuxna som har den där extra kromosomen som både bringar mycket glädje och en del sorg i vardagen.

Jag blev alldeles varm på insidan när jag tittade på de programmen och tankarna gick till de solstrålar jag har i min närhet som bär på den där extra kromosomen och jag känner mig lyckligt lottad som fått möjligheten att lära känna dem.
Vilken lycka!

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar