fredag 15 juni 2012

Studenten

Idag är det den stora dagen, dagen då studenterna här hemma släpps ut och blir fria.
Eftersom jag bor i ett ganska litet samhälle blir studentdagen en super stor händelse och nästan alla kommer ut och tittar på studenterna när de springer ut, går till torget och åker runt på sina flak och i bilarna.

För två år sen var det min tur att först stå och trampa, dansa, skrika, skratta och vänta nervöst inne i gympasalen på att få springa ut på scenen tillsammans med min klass och möta folkets jubel när vår musik dånade från högtalarna, att få gå till torget i ett långt tåg tillsammans med alla andra studenter, åka runt torget i klassens flak och känna lycka över att ha fixat tre år på gymnasiet.

Nu har det gått två år och det har hänt en del...
Men när jag stod på grusplanen framför scenen idag och tittade på när årets studenter sprang ut kunde jag känna med dem, känna lyckan, nervositeten, ovissheten och ännu en gång lyckan över att dagen med stort D äntligen var här.

Nu har jag kommit hem från två härliga vänners studentfest och benen värker efter en hel eftermiddag och kväll i klackar, magen är mätt och belåten och jag är väldigt nöjd och glad.

Nu passar det bra med helg tycker jag!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar