onsdag 11 april 2012

Springtävling

Idag hade vi lite springtävling på fritids...
Det var verkligen kaos inomhus ljudmässigt, barnen hade överskottsenergi så vi skickade ut dem. Det var några grabbar som inte var så sugna på att gå ut så jag sa att om de sprang några varv runt fotbollsplanen (en ganska liten plan) så skulle de få gå in sen igen.
Detta fick dem att bli jättetaggade och de ville att jag skulle ta tid på dem när de sprang. Det blev en succé och istället för att ha två oinspirerade killar i hasorna så hade jag helt plötsligt 6 glada killar runt mig som ville slå sina egna rekord, tävla mot varandra och mig. En halvtimme sprang iväg jättefort och molnen öppnade sig och lät regnet börja droppa så vi gick in i värmen. Men jag kan ju avslöja att de var väldigt mycket lugnare när vi kom in jämfört med hur stimmiga de var innan vi gick ut.
Både de och jag kommer nog sova gott inatt : )

Men innan jag kan gå och sova ikväll blir det ett dubbelt filmpass på K10. Nu var det ett tag sen jag filmade så det ska bli kul!

Ha en bra kväll!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar