tisdag 10 april 2012

Påsk

Påsken är precis över och jag funderar lite på vad jag hittade på det här året under påsken...
Det kändes inte riktigt som påsk i år för jag tillbringade den på en ungdomskonferens utanför Stockholm, men det var en härlig helg med bra möten, härliga människor och annat bra.

Och igår var jag på ett möte i en av kyrkans utposter, ca 2 timmar hemifrån. Hon som predikade hade ett ganska kort men mycket bra budskap som verkligen gav mig en liten tankeställare. Hon pratade om att det är viktigt att vi påminner oss om att den kraft som väckte upp Jesus från döden fortfarande är verksam och finns tillgänglig för oss dagligen, att man inte ska packa ner och glömma bort påskens budskap nu bara för att påsken är över och vänta med att plocka fram det lagom till nästa år. 
Och det är så sant, om man påminner sig om det dagligen blir det mer verkligt och man blir mer och mer tacksam och förstår vad det verkligen betyder.
Jag ska göra mitt bästa för att komma ihåg och vara tacksam för denna underbara händelse som påverkade och påverkar mänskligheten för all tid.

Nu är det dags att dra till kyrkan för att lyssna på denna fantastiska kvinna igen och hänga med lite härliga ungdomar :)

Ha en bra fortsättning på denna tisdag!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar