onsdag 17 april 2013

Självstudier

Dagens "Att göra"-lista är ganska lång. Det lyckas alltid bli så när jag har självstudier hemma...

Men det är ganska skönt att ha en lista för då gör jag inte bara runt och funderar på vad jag ska göra och sen är det fantastiskt kul att checka av varje sak man är klar med efter hand :)
Hittills har jag kanske inte kommit så jättelångt som jag egentligen skulle, MEN jag har klivit upp, läst bibeln, ätit frukost, läst i en av kursböckerna, fixat diskmaskinen, fikat med mamma och tagit ut hunden på en mysig skogspromenad.
Så näst på schemat står lunch, cykeltur till affären, läsa två artiklar och baka. Sen får vi se vad som händer. Dagen är ju lång...

Jag måste påpeka att jag tycker att det är ganska häftigt att vädret kan vända så som det gjorde precis till helgen, helt plötsligt en dag var det bara varmt, I like!

Jag passade på att föreviga några soliga stunder från de senaste dagarna...

Jag fick för mig någon gång i höstas att jag ville ha färska kryddor hemma, men det har inte riktigt varit planteringsväder förrän nu... Förhoppningsvis kommer det upp lite grönt om några veckor.

Det har börjat dyka upp lite krokusar i våra rabatter

 Jag är inte sådär jätteförtjust i att sitta inne när solen skiner, så därför blev det utomhusplugg igår.

Ha en fin onsdag!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar