torsdag 7 mars 2013

VFU

Verksamhetsförlag utbildning (praktik), VFU, är kul!

Jag tillbringar 5 veckor på en privatägd vårdcentral i samma kommun som M och hans familj bor i vilket gör att jag får se honom väldigt mycket :) Och jag har nära till jobbet, något jag verkligen uppskattar eftersom jag vanligtvis har ca 1,5 timmar enkel väg till skolan varje dag. 
Innan har jag tyckt att det inte verkar vara särskilt kul att jobba på vårdcentral, men nu när jag testat det i nästan 2 veckor inser jag att det inte är så tokigt ändå.
-Sen gör det ju inte saken värre att jag har fantastiska distriktssjuksköterskor som är hjälpsamma, involverande och tålmodiga. Det gör mycket att man känner sig välkommen och sedd!

Det är ganska skönt att ha lite ledigt från skolan också... Det blir nästan som lov.
I like!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar